FOLLOW ME

26 January 2010

sedih sangat....

awal2 pagi lagi aku dapat berita yg menyedihkan.....heeeeeeee.....tak suka...tak suka....tak suka.....i hate to hear this news from my PTPO.....pagi2 lg dia da tanya ade dpt surat tak dr JPA....aku da dpt agak da dia tggu surat aper..aku saja guess!!!! "dapat surat tukar ke??"" sekali dia cakap "YA".......hermmmmmm.....luluh jiwa n raga aku....berita nie merupakan berita gembira wat dia...but very dukacita utk aku....tp dlm masa yg sama aku tumpang gembira gak utk dia,,,akhirnya pengorbanan dia yg berjauhan ngan suami n sedang mengandung anak sulung akhirnya berakhir sebab dapat tukar tempat kerja ke tempat berdekatan ngan rumah suaminya...aku rasa da setahun lebih or lg lebih dia duk ulang alik dr putrajaya ke temerloh utk berjumpa suami....memang penat....sampai pernah keguguran...skang nie lak mengandung suami tiada di sisi..mesti sedih....tp nasib baik dia tak alahan mengandung cam aku nie...steady n cool jer...
pas baca nie jangan disalah tafsiran plak...bukannnya aku benci dia....aku tak suka dia...tapi.....aku berdukacita kerana :
dia satu-satunya kerani kat sini...semua keje dia wat...bile dia tak de...automatik aku yg kena wat............erm............keja dia memang banyak....tak tertampung utk aku wat campur ngan keje aku.....pas nie gila meroyan la aku kena wat keja....aku nie da ler tengah mabuk pening lalat skang nie.....aduihhhhhh letihnya utk aku pkirkan....kerja kerani kat cni bkn macam kerani biasa...cam buruh kasar je aku rasa....pulak tu ilmu pengetahuan tu kena tau cam CC...dari A sampai Z kena tau...Pengarah ke TP ke smua tanya kat kerani....klu kerani semua tau..baik tukar jawatan je jd bos....
aku tak suka kerja sini.....tak de istilah keseronokan bekerja pun sepanjang aku keja sini....jiwa n raga aku kosong n sepi....hati nie tak ikhlas keja kat sini.......aku RINDU RTM......kalau la RTM masih sudi menerima aku........tp itu mmg tak mungkin akan berlaku sampai bila-bila......AKU NAK TUKAR GAK........

0 komen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...