FOLLOW ME

30 July 2009

TENSIONNNYA AKU.......

3 minggu yang lepas memang bz sangat...keje terlalu banyak sampai aku tak de masa nak rehat n termenung walaupun sekejap...aku rasa otak aku tak henti-2 berpikir n tak dapat nak rest...walaupun aku balik rumah blh rehat tapi aku rasa masa yang ada tu tak cukup pun sebab masa yang betul2 terluang sangatlah singkat...aku balik keje sampai rumah dalam pukul 7...itu pun kalau tak terlepas train ERL,,,,kalau terlepas time biasa aku naik,,,memang dekat pukul 8 baru ade kat umah....mula2 menyusukan syauqi dulu kalau tak mesti dia menangis beria-ia...then masak n makan...tup2 da pukul 10....iron baju n bagai...paling awal kul 10.30...kalau tak berlarutan sampai kul 11.30....letihnya...pagi2 da kena bangun n pi keje balik......aku tension sangat n stress...aku rasa kalau aku pi check kat klinik mesti da high blood...hari2 pegi keje aku rasa sakit kepala,,,,aku rasa kepala aku ni da sesak ngan macam2 mende yang aku nak settle kan kat ofis...AKU TENSIONNNNNNNN......rasa cam nak berenti je keje jd suri rumah plak tapi nanti tak de duit plak....laki aku pun gaji kecik jer....erm....terpaksa redha...kuatkan semangat...
aku bz 3 minggu ni sebab kerani kat ofis aku MC 2 minggu..pastu sambung lagi cuti EL seminggu...memang cam ni la keadaannya kalau dia tak de...dia satu2nya kerani kat ofis ni yang wat macam2 keje...aku rasa dia lagi tension daripada aku....aku rasa banyak2 tempat aku keje...kat tempat keje skang la yang paling worse sekali ....sebelum ni aku da pernah hadapi situasi keje yang banyak masa kat RTM dulu...tapi still blh kontrol lagi...yg skang ni memang aku rasa aku tak leh GO ON la....rasa nak mintak tukar je...tapi aku katt Putrajaya ni baru je 1 1/2 tahun...jd aku rasa harapan nak dapat tukar tu memang la tipis.....nasib baik ade staff sambilan yang banyak support aku wat keje...kalau tak...aku rasa aku plak masuk hospital nanti.....bayangkanlah camne aku nak handle smua...nak update kalendar bos, rekod surat yg belambak..kdg kena pi hantar despacth sbb mat despacth kdg tak tau pi maner...nak check stiap surat n emel...wat surat lagi macam2 surat la aku taip...reply n forward emel penting...terima n call luar...gi siapkan bilik...pi angkut makanan utk meeting...gi kewangan plak urus sebutharga atau wat peti cash...pastu nak sediakan kelengkapan bos utk meeting...wat failing yg berlambak surat ntah ape2....kalau la aku leh je campak mane2 surat tu,,,tapi nt aku gak susah bile bos cari balik surat tu....eeee....macam2 la nak cite.....kalau aku wat esei ni ada berpuluh2 kertas kajang aku guna....pastu camne aku nk remember my bos nya diary kalau macam2 mende penting dalam bahagian aku ni nk kena igt....itu yg wat kepala aku sesakkk...kalau tak settle aku gak yg kena n dipersalahkan....aku ni bukan robot....leh igt semua mende n wat semua job tu.......
aku LOVE my carier....aku suka wat keje...tapi keje yang skang ni aku wat bukan keje aku sebenarnya...keje aku PA....tapi keje PA kat sini memang overdose...aku byk wat keje perkeranian adela....sebab tu aku rasa SITI SABENA (x-classmate POLI) mintak tukar drpd tempat ni....dia pun tak tahan agaknya....aku pengganti dia as a PA kat sini...
sekian, la...da letih aku merepek kat sini.....

0 komen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...