FOLLOW ME

07 July 2009

MomBloggersPlanet Cutest Baby in CAR SEAT Contest - July 09

aku da lama tau pasal contest ni...tapi sbb baru sekarang ade masa nak ber'blog' n baru mggu lepas berkesempatan untuk 'snap' gambar my baby...harap2 kali ni dapat la 'win this contest'..hadiah saguhati pun jadi ler....ermmmm..memang teringin sangat nak menang 'this contest' sbb hadiahnya memang la menarik n 'cute-miut'.....hahaha...walaupun aku tau mmg slalunya ramai yang join contest ni mmg PRO2 belaka...x de cannnn untuk aku menang..aku tetap gak nak mencuba...mane la tau tiba2 rezeki baik...ini ade lah kali ke-2 contest yg aku masuk yang mana hadiahnya akan di sponsored oleh alicewonders.com...aku mmg berkenan benor ngan handbag2 daripada alicewonders.com ni..mmg tip top la kalau aku dapatttt....

Cara/langkah nak grab one of the wonderful prizes cam berikut yer kawan2 :
1) snap photo my baby in CAR SEAT
2) write a blog post about this contest with title MomBloggersPlanet Cutest Baby in CAR SEAT Contest
3) include my baby’s photo in the post and mention his name and date of birth.
4) write about the car seat in the picture and my thoughts/opinion about the use of car seat for babies/children.
5) include a link to this contest page, PhotoBook Malaysia and AliceWonders in your entry.
Leave a comment here with link to your blog post



Nama : Muhammad Azfar Syauqi
Tarikh lahir : 3 Ogos 2008





(1) eee...boringnya duk dalam ni...x adventure langsung...tapi cam best je plak tengok pemandangan daripada tepi ni





(2) mama...rupanya seronok duk car seat ni yerk...duk dalam ni pun syauqi leh main2 ngan mama tepuk amai2 sambil makan2 keropok



(3) erm....syauqi seronok la sangat pakai car seat ni....ooohhhh...very excited...lihatla dengan bangganya saya menayangkan kepada semua...saya menggunakan car seat semasa menaiki kereta..bukan sahaja selamat kepada diri saya...saya juga menyelamatkan nyawa mama n abah sebab saya da tak leh kacau dan menggangu konsentrasi abah ketika memandu....hehehe...marilah bersama-sama menyambut seruan kempen ini menggunakan car seat di dalam kereta untuk kawan2ku yang comey2 belaka.....



tujuan aku letakkan banyak gambar ni adalah kerana aku nak tunjukkan transformasi yang telah berlaku kepada anak aku dalam kereta.....aku memang menyokong 100% penggunaan car seat ni sebabnya......tengokla gambar yg aku letak tu..............fuyo.....punya la dasyat....kalau dia tak duduk dalam car seat tu,,,,,,serata tempat dia akan menjelajah....aku pun sampai tak larat nak pegang dia.....yang paling dia suka,,,,duk tekan2 punat radio n macam2 lagi kat depannya...and yang paling worse sekali,,,,,,ade ke patut duk main gear kereta.....sampai mengganggu abahnya nak bawak kereta n menyukarkan abahnya nak tukar2 gear...plak tu duk sibuk nak panjat badan abah dia.........uish....mmg merbahayakan kite n pemandu kereta yg berada berhampiran kereta kite......budak kecik ni mmg la buas sangat kalau duduk di bahagian hadapan.......

jadi aku sarankan kepada semua...gunalah car seat.........haaaaaaaaa....lihatla gambar tu....bile dalam car seat....leh je duk diammmm...mula2 memang baby akan rasa pelik je...pastu leh je senyum n mula seronok plak bile da lama2 guna car seat ni.............erm...selamat mama tak payah nak pegang da syauqi n mama leh rehat...syauqi pun leh tido ngan aman serta selesa atas car seat tu....itula transformasi yang aku maksudkan.........hehehe(biasa je tranformasi pun.....x luar biasa langsung)

dekat sini aku just nak share ngan kengkawan ade 5 jenis car seat :

1) Kump. O : Car seat dikunci dengan menggunakan seat kereta. Bayi diletakkan dalam posisi tidur dan menghadap ke belakang kereta. Sesuai untuk bayi baru lahir sehingga 9 bulan.
2) Kump. 0+ : Car seat yang dipasang secara permanen di atas kerusi kereta. Car seat ini juga dapat diletakkan di atas kereta bayi. Bayi diletakkan dalam posisi duduk dan menghadap ke belakang kereta. Sesuai untuk bayi baru lahir sehingga 15 bulan.
3) Kump. 1: Dipasang secara permanen di kereta dengan menggunakan seat dewasa. Memiliki seat tersendiri untuk digunakan penumpang bayi. Bayi diletakkan dalam posisi duduk dan menghadap ke depan. Sesuai untuk bayi dari 9 bulan sampai 4 tahun.
4) Kump. 2: Lebih besar daripada ‘Kump. 1′. Menggunakan seat dewasa yang terpasang pada kereta untuk mengamankan si kecil. Anak kecil dalam posisi duduk dan menghadap ke depan. Sesuai untuk kanak-kanak usia 4 sehingga 6 tahun.
5) Kump. 3: Dikenal dengan nama ‘booster seats’. Fungsinya adalah untuk memposisikan anak kecil sehingga seat dewasa dapat digunakan dengan aman.

mengapa car seat untuk bayi harus diletakkan di kursi belakang dan menghadap ke belakang pula:

1) Car seat diletakkan di belakang kerana pada beberapa jenis kenderaan, kerusi depan dilengkapi dengan air bag yang berbahaya bagi bayi.
2) Car seat untuk bayi menghadap ke belakang kerana bayi belum memiliki leher yang kuat untuk menahan beban jika terjadi hentakan yang kuat especially bile kemalangan berlaku...

ok...that's all....marilah bersama-sama menyokong kempen penggunaan car seat with http://www.mombloggersplanet.com/1126/cutest-baby-photo-contest-july-09/

the prizes are very awesome by :


http://www.alicewonders.com/

http://www.photobook.com.my

Terms & Condition :

1) This contest is opened to Malaysian babies 0-3 years old at the time of entry.
2) Picture should be current or less than 1 year difference from the actual age of baby.
3) You can post many pictures in one entry but should not compile them together. Post each picture separately.
4) Entry must be submitted by a parent, legal guardian or close relatives (can enter for child, sibbling or cousin).
5) Entry can be in Bahasa Malaysia or English.
6) Contest starts from 1st to 15th July 2009
7) By participating, you expressly consent for your particulars and photos to be posted on MomBloggersPlanet.com.
8) The Grand Prize and First Prize winners will be automatically qualified for the 2009 Cutest Baby of the Planet contest.
9) MomBloggersPlanet will select the winners
10) AliceWonders and PhotoBook Malaysia will handle the prizes delivery to Malaysian address for free. Any delivery outside of Malaysia would have to be chargeable.
11) Judge’s decision is final and no correspondence will be entertained
12) Winners will be announced on MomBloggersPlanet.com and also will be contacted via email.
13) MomBloggersPlanet.com reserves the rights to change, amend, delete or add on to these Terms and Conditions without prior notice to you and shall become effective on such date as determine by us. You agree to be bound by such amendments.
14) MomBloggersPlanet.com reserves the right to cancel the contest at any stage, if deemed necessary in our opinion, and if circumstances arise outside of our control.




0 komen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...