FOLLOW ME

29 September 2009

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

Jumaat - Sebelum Raya
Tahun ni punyala semangat nak raya kononnya...hari Jumaat sebelum raya tu siap keje half day lagi sebab nak balik cepat la ke kg bimbang jalan jamme...rupa2nya lambat gak sampai kg sebab suamiku lambat jemput di stesen ERL Salak Tinggi.....tunggu dia semayang Jumaat dulu baru nak pi jemputku...jenuh duk menongok kat stesen tu sampai dia datang...tapi tak pe r....asalkan da tak ade di tempat keje sebab hati ni duk igt kg jer...memang da tak leh wat keje der ari jumaat tu....alhamdulillah...nasib baik perjalanan kami lancar jer dan sampai kt kg ikut timing sebab tak jamme pun cuma kena bawak slow je la,, keta banyak....tapi dalam perjalanan tu aku jumpa sampai 2 tempat accident ....ngeri sangat...paling ngeri bila aku n abang nampak sendiri ahli bomba tengah keluarkan mangsa daripada kereta yang remuk tu kat bahagian belakang...laki aku pun tak sanggup tengok sebab dia tu lemah semangat skit kalau tengok darah2 ni....aku lagi la tak mo tengok rupa orang tu takut mengigau malam kang....tak tau la ape nasib orang tu...idup ke mati....harap selamat la semua....

anak aku lak nasib baik tak meragam dalam kereta...steady je...cuba korang tgk gambar dia tu.....punya la santaii....lega aku...
**
**
**

Ahad - Hari Raya

Pagi raya tu kami ke rumah Mertuaku dulu sebab abang nak beraya ngan Famili dia dulu sebab pukul 4 petang dia da kena masuk keje balik....takut tak sempat nak beraya ngan keluarga dia...erm....tahun lepas pun cam tu gak....dia kena keje gak ari raya...tak per la asalkan pagi raya dia ade..leh gak mintak ampun maaf....tahun lepas aku ikut abang balik bersama-sama temankan dia....jadi tahun ni aku mintak permission kat abang nak tinggal kat kg,,,sepatutnya abang dapat cuti raya tahun ni,,tapi officer nya yg hampeh tak mo bagi cuti sebab takut tak cukup orang keje...Redha jer....abang pun bagi CAN la sebab tahun lepas aku da beralah dah...bukan per boringla tinggal sorang je ngan anak pastu nak beraya,,,orang semua balik kg....cuti plak lama...jadi aku amik peluang ni nak lepaskan rindu ngan famili...masa ni la semua orang berkumpul...tambahan plak ade kenduri hari Ahad Raya ke-8, rumah bapak angkatku...dalam hati kesian gak kat abang tinggal sorang2...hehehe...tapi tak pe r..bukan selalu pun berpisah lama2...seminggu jer...

Sebelum raya macam2 tempat aku pkir nak raya sakan la kononnya tahun ni sebab tahun lepas tak dapat beraya sangat,,,baru lepas bersalin,,,baby pulak jenis kuat nangis...memang tak leh bawak mane2 pun gi jalan...tup-tup tak sama ngan apa yang aku plan...rasa hampa la sangat sebab....pas balik dari rumah mertuaku...abang pun balik....anak aku lak meragam pagi raya tu,,,asyik menangis....nak bergambar pun susah...sampai je umah familiku....anak aku tido...orang semua takde kat umah...semua da pi raya...aku pun terus tak de mood nak raya...raya sorang2 mane best...jadi aku pun join same ngan anak aku tido....pastu esok dan lusa pun tak gi raya...raya rumah yang dekat2 je...yg tertentu je...pastu ade umah sedara tu pi pun sebab mak yang paksa...ntahla...terus ilang mood raya...aku terkilan sangat...wat baju sedondon tapi tak dapat nak tgkp gambar 1 famili...gambar yang sempat tangkap ni tak berape nak elok sangat...abang kelam-kabut balik nak pi keje...dia da bising2 nak balik...jadi tangkap gmbr wat syarat je la....igt plan nak tgkp gmbr nak prem kan kat umah kitaorang....ermm....anak aku plak sebab da tido... tak dapat nak tgkp gambar dia pakai baju melayu...terkilan..

*******************************************

gambar tak banyak...gambar famili belah abang ade tangkap tapi kamera abang ipar..jadi tak leh masuk dalam ni...aku terlupa bawak kamera....ni je la gmbr yg ade...

gambar blur guna handphone jer...gambar ni gelap sebenarnya sebab umah tu gelap..aku upgrade semula gambo ni..

gambar ni tak brape nak elok...ajak abang bergambar balik da tak mo....

syauqi & tina (sepupunya) - same2 meragam di pagi raya...2-2 duk nangis je masa orang nak tangkap gambar ramai2...

gambar ber-2 je sebelum abang balik - Syauqi tengah tidur diulit mimpi

raya ber-2 je....pura-2 je seronok...menyakat Syauqi bergambar...hehehe...

p/s : kepada kawan-kawan yang mane aku terlupa nak hantar kad raya original/emel/sms tu mintak maaf bebanyak la...bukannya tak ingat tapi tak sempat nak antar semua...aku ucapkan :

"SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI & MAAF ZAHIR BATIN"

0 komen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...