FOLLOW ME

15 December 2014

Kuih Tat Nanas Kegemaran Sya & Anak²


Sya memang suka Kuih Tat Nanas..
& sya suka Tat Nanas jenis Gulung....sebab inti banyak
tak sangka anak² pun menurun suka kuih ni..

tiba² teringin lak nk makan Tat..
dulu² tak tau pun inti Tat ni ada jual yg Segera,,,
tu pun kawan yg bgtau..
sebab sya ni sbuk ngan anak² kan..
beli yg segera je la inti tu..jimatkan masa..
tepung tu nak uli sndiri baru sedap rasanya..




pastu jupe lak Alat wat Kuih Tat yg senang & cantik..
hasil tgok dr kawan punya jugak..
cari kat pasaraya nasib baik ada jual alat jenis ni..
dulu² wat guna acuan yg tekan guna 1 jari tu..
sampai sakit² jari wat,,,hasilnya dpt skit je kuih..
pakai alat ni..skejap je da dapat byk kuih..




rupa kuih tk bpe comel..
sya wat cepat² sebab baby da bangun tido..
mula² wat comel²,,,pastu baby da bangun
wat besor² nak abiskan cepat tepung...hihihi




penuh sbenornya balang tu..
dapat 1 balang 1/2...
tapi mama x sempat nak snap,,,anak² da ngap
nampak sgt terlampau sukanya..



nak resepi yg Tat tu..
pi tgok blog kat Reen Khan..
macam² resepi ada..
Klik Resepi Reen Khan SINI
resepi Tat yg kak Reen bagi ni mmg simple & mudah sgt wat...
 nt nak wat lagi sbb ade separuh lg inti x abis guna...
kuih yg ada ni pun hari ni leh abis kut...


1 komen:

Puteri said...

makan kuih tart nenas di luar musim raya, lagi feeeeel kan...my favorite jugak ni!

Jemput singgah BLOG saya. Ada tips dan perkongsian tentang bisnes dari rumah dan hal2 merapu yg lain :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...