FOLLOW ME

07 December 2011

Nak Opsyen Pencen 56 ke 60 tahun???


skang ni sya asyik termenung jer...
pkir punya pkir dan pkir lagi....akhirnya pening...

asyik duk pkir nk opsyen umo 56 or 60 tahun...
sya mmg sblum ni pilih umo 56...4 me time ni baik kite berehat jer la...
(buat la ibadat ke,,,gi jalan umah anak cucu ker..melancong ker)
tp masalahnya skang...klu tk amik umo 60 tahun,,,gaji x akan naik cam org len...
da le gaji skang ni amat2 kureng sbb byk POTONGAN...soo amat perlu tambahan gaji..
sya nie da ler x dapat Elaun PA...

org kata banyak FAEDAH klu op umo 6o...
macam2 rumors kluar....

sblum ni da set pendirian still x nk ganjak dr op umo 56...pkir x nak TAMAK duit..
pastu da mcm2 dengar cite...sya GOYAH gak...

arggggghhhhhh...PENING.....

leh tak sesapa kat luar sane leh bg pandangan???


3 komen:

mamaNoriz said...

awak amik je pilihan 60 tu sbb banyakkkkk sgt kelebihan amik opsyen baru tu...

cuma...

klu dah tak larat nanti masa umur 56 atau 58 misalnya...
leh mintak pencen awal...

itu lain cerita...

yg penting mesti pilih jugak umur 60 itu dpt mcm2 kelebihan pencen dan naik pangkat...


sya pun dlm delima,
tpi lepas ramai advise, tekad amik 60 wlupun tahu malas dah nak keje lama2...

sumysya said...

@mamaNoriz

skang da baca pasal SBPA tu...rasa cam nak amik la...mmg dilema....malas tu x de la tp kann..bile dpt bos gaya HAMPEH tu yg sakit hati & tension rasa cam nk behenti jer keja....bos ni macam2 ragam & perangai...skang ni bos ok...tp x kan dia slamanya bersama kite...

sumysya said...

@mamaNoriz

Tq bg pandangan...:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...