FOLLOW ME

15 September 2011

X Sanggup Nk Melihat...tp kena tengok gak...syasya kena Physiotherapy

pas masuk je hospital...mcm2 lak kena wat kat syasya nie...
cam nyesal pun ade bwk pi hospital...tp klu x bwk...duk risau takut melarat lak sakitnya...
doktor x-ray,,,amik darah,,,masuk tiub utk masuk air dlm bdn,,,bg oksigen guna tiub...

every 4 jam syasya kena sedut gas nebulizer (rasanya lar) utk cairkan kahak....
pastu bg ubat mkn,,,pastu spray ubat kat hidung dia utk elakkan tersumbat hidung.
pastu dlm sehari 2-3 kali doktor wat physiotherapy..
syasya pun da TRAUMA...dia tgk nurse pakai uniform hijau je,,,trus nangis..
dia da tau da nurse tu mesti wat pe-2 kat dia..
& then,,,dia tk mo baring,,bla dia baring,,,ade je nk kena makan ubat or spray hidung...
sampaikan dia x mo baring utk minum susu,,,
skang minum susu sambil duduk & mendongak jer...
letih sya,,,tiap kali nurse dtg,,,syasya nangis...
sedut gas 15 minit,,,15 minit la nangis,,,asyik menangis je kejenya,,,tgk pun sian...

yg paling kesian bla wat physiotherapy lar,,,mmg nampak sakit...
kluarkan kahak melalui hidung & tekak guna tiub halus cucuk sampai ke dlm...
tp tu lar,,,bla da wat nie...dia cam makin sihat pastu...
kahak pun makin lama makin kurang..
skang ni tgk syasya dah sepenuhnya sihat dah...

ade stgh ibu bapa marah klu doktor wat mcm KASAR,,
tp cam sya,,,mmg la terasa dlm hati pedih je tgk org wat camtu..
but x pe lar,,,doktor tu jlnkan tugas ikut prosedur,,nk wat treatment...
utk pulihkan anak yg sakit....

MEH LA TGK CARA-2 DOKTOR NI WAT PHYSIOTHERAPY



video

2 komen:

aanie said...

sebak tengok syasya meraung camtu...x sanggup nak tgk..bergenang jugak la airmata ni...huhu...

sumysya said...

@aanie

tq follow...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...