FOLLOW ME

12 August 2011

Next : Susahnya..Sya Anak Felda

sbb ari ni rileks skit..
tu yg kur en3 nie lg..
cam sya cite sblm nie kat SINI

sya cam cite mende buruk jer pasal org FELDA sya kan...
sebenornya,,,idok lar smua org kat FELDA sya ni truk...
ramai gak anak FELDA yg berjaya & berjawatan tggi...
ade gak yg CEMERLANG UPSR, PMR, SPM dan lebih lg...
ade jgk bkn jer CEMERLANG peringkat FELDA jer,,,tp NEGERI & LEBIH...

duit sara hidup yg FELDA bg tu,,,bkn takat RM 200 tu jer ...makin lama,,,makin up..
paling tggi Rm 1000 lebih dah dpt skang,,,nilai sbenar x tau dah,,,
skang kiteorang da amik blk ladang tu bwh jagaan sdiri...
sblum ni,,FELDA yg take care pokok yg ditebang & tanam smula,,pas 6 tahun ke atas,,peneroka leh amik blk..ikut agreement diaorang...org FELDA tau ler...klu x korang mmg tak faham...

pas da amik blk ladang sawit nie,,,baru lar btul-2 senang...
tu pun baru jer...dlm lebih kurg setahun kut...
dlm sbulan leh dpt pendapatan RM 3000 atau lebih,,,ikut hasil buah sawit yg dpt..
TP BILA DA SENANG NIE,,,,ABAH LAK DAH "PERGI"...
duit tu da tk leh menceriakan hati yg "BERDUKA"
wassalam

1 komen:

mamaNoriz said...

alaaa, jgn la cedey yea...

koperasi Felda punya untung byk kan, sya ni nasib la bukan org felda,teringin nak labur kat situ...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...