FOLLOW ME

22 June 2009

syauqi sakit mata........

Rabu lepas aku decide ambik cuti ari Khamis sebab kesian sangat kat anak aku....dia baru lepas sembuh daripada demam tapi selepas 3 hari, dia demam balik...aku pun risau la takut demam nyamuk ke...jadi aku pun cuti untuk bawak anak aku pi klinik kesihatan kerajaan untuk check up detail...kalau bawak klinik swasta dia check biasa2 je....
Tapi pada petang Rabu tu, anak aku cirit-birit dan sakit mata pulak...nasib baik aku amik cuti esoknya...mmg merengek2 je, buat perangai yang luar biasa daripada selalu...letih menjaganya..pada pagi Khamis tu nasib baik suhu badannya da turun cuma cirit birit dan sakit mata belum pulih lagi....namun syukurla sebab cirit-birit tu tak berlarutan....sakit mata sampai skrang ni belum pulih lagi...yang peliknya mata anakku tu tak de la plak merah....doktor kata jangkitan kuman.....da nak abis ubat mata tu aku titik tapi tetap tak sembuh gak lagi...risau gak dibuatnya...tapi bile tgk taik matanya tu da berkurangan..lega la skit rasa...

Rasa kelakar sangat bile dia bangun pagi menangis tapi tak bukak2 jugak mata...rupanya matanya tak boleh buka sbb banyak taik mata melekat di bulu mata...namun dalam hati aku rasa sedih pulak n risau....jauh dalam sudut hati aku tetap merasa bersyukurnya ke hadrat ilahi kerana dikurniakan anak yang sihat dan sempurna....cubalah bayangkan kalau anak kite tak dapat melihat dan tak sempurna seperti manusia di luar sana...betapa sedihnya mereka...oleh itu,,,bersyukurla dengan ape yang kite ade sekarang....



masih ceria walaupun tengah sakit



mata sepet

0 komen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...